fredag, oktober 17, 2008

Brevbäraren från helvetet

Jag avskyr posten
Jag skulle nog kunna gå så långt att säga att posten är ett onskans påfund.
Varför gör jag då detta? Jo, för att post oftast innebär räkningar eller annat otyg. Det är sällan post är någonting annat än dåliga nyheter. Ibland kanske det kommer ett udda inbjudningkort eller någon unken rabattkupong men oftast är det bara otyg. Förr, innan internet och mail fanns tillgängligt, använde folk posten till vettigare saker. Såsom att skicka trevliga brev till varandra. Det görs inte nuförtiden. Nix pix. Nu är det mail som gäller. Anyway. Anledningen att jag avskyr posten speciellt mycket idag är för deras lathet. Beställde Saints Row 2 för någon vecka sedan och detta blev skickat från webhallen (ja, jag beställer där då och då) i tisdags. Alltså borde det ta 1-2 dagar för skiten att bli levererat med lilla söta posten. Men kom spelet i onsdags? Nej. Kom spelet igår? Meganej! Därför tänkte jag att det självklart kommer idag, fredag. Så jag laddar upp genom att städa, diska, duscha och allt annat nödvänligt så jag hade hela Vildas 2h (nåja) sömn pass på förmiddagen till att spela. Dock hade posten andra idéer och tänkte att de skulle hålla ett lugnt tempo och inte stressa en fredag som denna. (tjocka post-tant!!!) Därför har nu Vilda vaknat igen och posten har fortfarande inte anlänt. Lågt!! Har spelat lite Fifa istället och är numera förste avbytare i Mff :) Och ett vackert mål blev det idag med. Njut!





Inga kommentarer: