fredag, januari 16, 2009

Funderingar över helgen

Min näst sista vecka som föräldraledig går mot sin ände. På söndag har jag bara 1 vecka kvar tillsammans med min lilla dotter innan jag återgår till att jobba och prinsessan får spendera merparten av sin dag på dagis. Känns inte speciellt roligt. Alls. Får hitta på så roliga saker som möjligt med henne denna sista vecka. 

Inskolningen går utomordenligt för henne. Hon pussar mig, vinkar ibland och fortsätter sedan leka medan jag står med klump i halsen och vinkar. Känns väldigt tomt att gå härhemma utan henne, så det blir oftast en rejäl runda med Rufus för att skingra tankarna. Rufus ja, honom ska vi inte tala om. Den hunden har haft det så himla bra och nu blir det långa dagar för honom med. Stackaren förstår säkert inte vad han har gjort ^_^

Nåja. Har plöjt igenom att Alien filmer som jag fick av svärfar i julklapp nu. 1-5 +extramaterial för varje film = massor av Alien timmar. Sorgligt nog är Alien: Resurrection den enda jag sett på bio av dessa filmer. Och den är usel. Verkligen usel. Så usel att jag hellre blir indränkt i aliendreggel. Tänker man efter är egentligen alla utom den första filmen usla. Aliens en underhållande actionfilm, men passar egentligen inte in i serien för övrigt. Alien 3 vill jag helst inte nämna då den nästan är lika usel som Resurrection sånär som på slutet vilket erbjuder lite spänning.

.:: Betyg ::.
Alien : 8.5 / 10
Aliens : 7 / 10
Alien 3 : 4.5 / 10
Alien Resurrection : 2/10

2 kommentarer:

Anonym sa...

party party istället

Vilda sa...

Usch.. måste du låte så dramatisk. Nu är jag oxå deprimerad. :-( Puss.