onsdag, november 26, 2008

Vilda på BVC

Nu har Vilda äntligen fått sin första av 2 prevenarsprutor (extra skydd mot hjärnhinneimflammation). Detta har då dröjt ca 4 månader innan vi fått tummarna loss och hämtat ut den jädrans sprutan (580 riksdaler styck!). Vilda var tapper in i det sista men när sprutan sätts i lårmuskeln kan det få vilken vuxen man eller kvinna att gråta. Detta gjorde Vilda i ca 3 minuter och sen såg hon en bok med en häst vilket var roligare än tårar på kinderna. Nu hoppas jag bara hon slipper sviter som kan komma efter vaccination såsom feber och ny förkylning. Stackars Rufus har blivit påhoppad idag av en liten grå råtthund vid fotbollsplanen här i Staffanstorp. Den jäkla hunden rusar i 190 mot honom för att hugga. Rufus försvarar sig, jag skriker på kärringen som äger hunden, Rufus springer förbi mina ben i hopp om att komma undan, hundkräker kommer efter och jag....


...tja, jag måttar en spark i buken på råttan som flyger ca 2 meter bort och gnyr lite samt springer till sin kärring till matte. Sedan bad kärringen om ursäkt för sin hunds vägnar, jag går därifrån och bölar en skvätt av all spänning. Inget man vill utsättas för...

Nu ska vi titta på 24 - Redemption och njuta av lite Jack Bauer
Puss

Inga kommentarer: