fredag, november 28, 2008

Michael Crichton - Passagen

En mycket spännande och välskriven bok som handlar om en liten grupp arkeologer som håller på att utforska 1300-talsborgen La Roque när deras ledare och mentor, professor Edward Johnston, försvinner. Han har inte hört av sig sedan han reste till ITC:s huvudkontor, och de vet att det sker märkliga saker där. Under en utgrävning av en raserad tunnel finner de några dokument som leder till en otrolig upptäckt. På ett av dokumenten står det: ”Hjälp mig. 4/7 1357” och det är skrivet med professorns handstil. Arkeologerna vet inte vad de ska tro, men kol-14-metoden daterar dokumentet till mitten av 1300-talet och de får bevis för att ITC känner till passager mellan olika tidsepoker. Gruppen beger sig till ITC för att själv rädda professorn...

Detta är en av de få böcker jag sträckläst på sistonde och faktiskt den första boken jag läser av Michael Crichton (förutom Jurassic Park som lästes när jag var typ 12 ^_^). Har redan hittat nästa bok som ska läsas av honom och hoppas att den håller lika hög klass.

På söndag är det skyltsöndag och tillika första advent vilket känns sjukt då det för mig fortfarande är oktober. Tiden går alldeles för fort och snart ska Vilda skolas in på förskola, vilket känns vemodigt. Får passa på att njuta sålänge jag fortfarande är hemma med henne.. Nedan följer en bild som togs igår när Vilda själv tagit sig upp i min datorstol och surfade lite på internet när jag lagade mat i köket (tyvärr dålig mobilbild). Lilla tjejen lär sig snabbt :)


Inga kommentarer: